Jak to było z Flexpress’em
Kiedy zaczynaliśmy tworzyć etykietę na ser Gryficki Wędzony, zastanawialiśmy się, jak stworzyć etykietę, która nie tylko będzie trwała, ale będzie też przyciągała uwagę klientów. Temat nie był łatwy, ponieważ sam sposób pakowania sera Gryfickiego nakładał na nas pewne, spore ograniczenia koncepcyjne. Po pierwsze produkt jest wiązany nicią bawełnianą, taka jest technologia produkcji sera gryfickiego. Po drugie, produkt na późniejszym etapie jest obkurczany folią, która ma śliskie podłoże. Etykieta więc musiała być trwała i na mocnym kleju ze względu na nierówny kształt wynikający z wiązania.
Obdzwoniliśmy wszystkie możliwe drukarnie. Każda z nich proponowała etykietę samoprzylepną, ale żadna z nadesłanych próbek nie spełniała oczekiwań. Proponowano etykietę papierową, bo tania. Trochę się tego obawialiśmy, ponieważ taka etykieta mogła namoknąć pod wpływem zmieniających się temperatur. Transport z Zakładu po przez hurtownie do sklepów temu sprzyjał, a nierówna powierzchnia sera jeszcze bardziej wzmacniała ryzyko odklejenia. W taki sposób, zresztą, była też opracowywana Gołka serowa wędzona, która w ogóle nie ma etykiety samoprzylepnej z powyższych względów.
Nasz research nie miał końca, nie posuwał się do przodu, a czas się kurczył i jak w każdej historii musiał nastąpić zwrot, by momentem decydującym stał się totalny zbieg okoliczności. Kiedy wyrzucaliśmy kolejne próbki przyszła darmowa przesyłka. Okazało się, że w środku są próbki dziesiątek etykiet. Weszliśmy na stronę drukarni Flexpress. „Ale zaraz, oni nic takiego nie robią”-padło. „Dobra, dajmy im szansę 🙂 Patrzcie, to Whiskey wygląda dosyć ciekawie, mamy taką próbkę?”
Zanim podjęliśmy decyzję o współpracy, przeczytaliśmy ze zrozumieniem fragment portfolio drukarni Flexpress
„Naszą podstawową działalność stanowi druk etykiet samoprzylepnych, folii BOPP oraz laminatów wielowarstwowych/saszetek.
W naszej ofercie znajdują się też produkty niestandardowe, takie jak etykiety zapachowe, etykiety aluminiowe, etykiety spersonalizowane czy też etykiety specjalne (typu sandwich, etykiety kryjące).
Nasz park maszynowy to wysokiej klasy urządzenia znanych i cenionych producentów, które gwarantują naszym Klientom bardzo dobrą jakość oraz powtarzalność druku.
Wszystkie etapy produkcji, począwszy od projektowania etykiet aż po ich wydruk i konfekcje znajdują się w naszych rękach, więc mamy nad nimi pełną kontrolę. Dzięki temu możemy zagwarantować, że efekt końcowy będzie zgodny z oczekiwaniami.
Pracujący u nas zespół ludzi chętnie służy swoją wiedzą i profesjonalnym doradztwem. Zawsze staramy się dowiedzieć jak najwięcej o potrzebach naszych Klientów, dzięki czemu jesteśmy w stanie wspólnie znaleźć najlepsze rozwiązanie.
W przypadku zapotrzebowania na jakiś nietypowy produkt, bardzo prosimy o kontakt z nami. W ostatnich latach niejednokrotnie wdrażaliśmy różnego rodzaju projekty, które wymagały kreatywnego podejścia i nie są szeroko stosowane na rynku.”
Naszą uwagę szczególnie przyciągnął ostatni akapit. Powiedzieliśmy zgodnie „To jest ta firma :)”
W naszym Dziale Marketingu powstała etykieta. Było kilka przymiarek, rozmowy z handlowcami i Zarządem. Chcieliśmy podkreślić wyjątkowy smak tego produktu. Bez odpowiedniej oprawy przekaz byłby niemożliwy. Doszliśmy do wniosku, że odpowiednie do koloru sera będzie soczyste bordo i złote elementy ozdobne (środek, brzegi), które będą nawiązywać do Gołki serowej wędzonej, pierwszego produktu z linii Premium w kategorii Produkty Regionalne. A wszystko przez etykietę Whiskey, która była wykonana w taki sposób, że robiła wrażenie ekskluzywnej. A co najbardziej w tym wszystkim nas przekonało do tej etykiety? Otóż, kiedy wchodziliśmy na stronę Flexpress’u, bijąc się z myślami, czy etykieta Whiskey jest odpowiednią inspiracją, zobaczyliśmy opis tej etykiety i to wszystko rozjaśniło.
Dziś firma Flexpress realizuje dla nas nie tylko etykietę na ser Gryficki, ale robi też Roladę Ustrzycką (kliknij mnie). Wspólnymi siłami udowodniliśmy, że Regionalne może być PREMIUM!