Walczmy z epidemią ratując polską gospodarkę i miejsca pracy

Autor: admin
Data: 27.04.2020
Kategoria:

„Rozpoczynamy akcję „kupuj świadomie produkt polski” i apelujemy, żeby kupować polskie produkty żywnościowe” – powiedział na konferencji prasowej prezydent Andrzej Duda. Reportaż TVP Info można obejrzeć TUTAJ

 

Czy wiecie, że dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi? Znak „PRODUKT POLSKI” umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców. 

 

Aby ułatwić konsumentom identyfikację produktów wytworzonych z polskich surowców, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano znak „PRODUKT POLSKI” i zasady jego stosowania. Zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych produkty opatrzone tą informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju. Więcej o znaku „PRODUKT POLSKI”

 

Produkt Polski – Odpowiedzialność w trudnych czasach. Pod tą nazwą odbyła się wideokonferencja zorganizowana przez Instytut Gospodarki Rolnej. (źródło: https://swiatrolnika.info)

 

 

Idąc z duchem czasu i dbając o patriotyzm konsumencki z przyjemnością dołączyliśmy do platformy „Polska Smakuje”! Profil wystawcy 

 

Czym jest hasło Polska smakuje?

 

Oferta produktowa rynku żywnościowego określana jest przez zmieniające się preferencje konsumentów. Zmiana pokoleniowa, zdrowy styl życia, wzrost zasobności Polaków, rosnąca świadomość zakupowa konsumentów, postępująca cyfryzacja i informatyzacja społeczeństwa, a także kolejne zmiany legislacyjne idące w kierunku poprawy jakości produkowanej żywności, wpływają na konieczność podjęcia działań ukierunkowanych na wzrost sprzedaży krajowych produktów rolno–spożywczych w Polsce. Dlatego niezbędna jest zmiana podejścia do promocji żywności poprzez dostosowanie się do obowiązujących standardów i trendów rynkowych.

 

Mając na uwadze coraz większe zainteresowanie konsumentów polskimi produktami rolno-spożywczymi i obierając sobie za cel zwiększenie rozpoznawalności i zbudowanie silnej marki polskich produktów żywnościowych, wszystkie działania promocyjnie prowadzone zarówno przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, jak i inne instytucje i organizacje odpowiedzialne za promocję polskiej żywności, realizowane są w ramach spójnej i jednolitej strategii komunikacji. Ma ona zwiększyć siłę i efektywność realizowanych przez sektor rolno-spożywczy działań informacyjnych i promocyjnych. Opracowana przez MRiRW „Strategia Promocji Żywności” określa jako główną ideę promowanie polskiej żywności pod wspólną marką „Polska smakuje”.

 

Jest to odpowiedź na konieczność zbudowania silnej i rozpoznawalnej marki polskiej żywności. Marki, która w świadomości konsumentów będzie utrwalana poprzez znak graficzny i hasło słowne „Polska smakuje”. Marki, która będzie gwarantem najwyższej jakości produktów spożywczych. Głównym komunikatem „Polska smakuje” jest jasny i czytelny przekaz, że żywność wytwarzana w ramach systemów jakości żywności i posiadająca stosowne, uznawane przez MRiRW certyfikaty, spełnia najwyższe parametry jakościowe, sanitarne, a także smakowe. (źródło: www.polskasmakuje.pl)

 

 

W tych trudnych dla nas wszystkich czasach powinniśmy okazywać sobie wsparcie, bo to właśnie takie chwile nas weryfikują. Przyłączcie się do akcji wspierania polskich producentów! Nasze wyroby są dostępne w naszych sklepach zakładowych i hurtowniach. Możecie Państwo również kontaktować się z naszymi handlowcami pod numery zamieszczone w zakładce Dział Handlu

 

Pod tym linkiem znajdziecie Państwo pełną listę adresów: Sieć hurtowni i sklepów

 

To ważne, by kupować produkty wysokiej jakości i dodatkowo wspierać krajowych producentów. Kolejna odsłona kampanii informacyjnej trwa!

 

Chcecie zobaczyć, ilu nas jest? Zapraszamy na „Polska Smakuje”! Lista wystawców robi wrażenie (kliknij mnie)